EDITORIAL
Současnost je ztracená, budoucnost ne
Když se na věc podíváte racionálně, další kritika nemá valný smysl. Lepší to nebude. Smysl má uvažovat jen o tom, co přijde po Dobešovi. A velký. Současná situace bude trvat s největší pravděpodobností nanejvýš do dalších parlamentních voleb, možná ani to ne. Hned potom je možné, samozřejmě za předpokladu, že školství bude konečně řídit někdo rozumný, zkusit zase něco udělat a posunout téma vzdělávání, i řešení jeho problémů, tam, kam patří.
Už teď je možné předvídat škody, které nejlepší ministr školství napáchal, mnohým se dá určitě ještě předejít. Pokud si to uvědomí lidé, kterým ve vzdělávání skutečně o něco jde, nebude nutné vnímat všechno tak černě. Vzdělávání ostatně probíhá v každodenním životě, ve škole, v rodině, jinde. Nikoliv na ministerstvu. Ministerstvo má vzdělávání podporovat, a když to nedělá, je to svízel. Pořád to ale ještě nemusí znamenat, že na vzdělávání rezignují ti, kdo ho skutečně vytvářejí, a to jsou zejména učitelé ve školách. Jen je nutné se podívat za horizont toho, co se aktuálně děje. Současné vzdělávání totiž ovlivní život této společnosti na dalších třicet let, ne-li déle.
Nemá smysl čekat na českého Obamu nebo blanické rytíře, mnoho se dá dělat bez nich. UZ k tomu opět přináší zajímavou inspiraci.
16. listopadu 2012
Ve dnech 2. – 3. prosince 2011 se na Výstavišti Černá louka koná již 19. ročník výstavy Učeň, středoškolák, vysokoškolák a 4. ročník výstavy pracovních příležitostí PRO JOB.
66 přečtení |
17. září 2012
Od doby zveřejnění žebříčku PISA probíhá v pedagogické akademické obci debata na téma, jak ti Finové učí a zda lze jejich „metodu“ aplikovat i jinde. Odpověď často zní ano, ale...
Posuďte sami, co ve Finsku mají a v Čechách ne:
290 přečtení |
17. září 2012
New Media Consortium vydalo zprávu o trendech ve využití technologií ve vzdělávání, od předškolní výchovy až po konec střední školy, pro rok 2012.
135 přečtení |
17. září 2012
Petr Hýl je nevšední člověk. Přes své mládí má za sebou nesporné podnikatelské úspěchy. Nebývá zvykem, aby se úspěšní podnikatelé snažili povzbudit a zlepšit školství, zvláště jsou-li mladí a nemají doposud vlastní děti. I v tomto se vymyká: organizuje už poněkolikáté konferenci Inovace ve vzdělávání, která nabízí českým učitelům vhled do aktuálního vývoje v oblasti pedagogiky a nástrojů pro učení. O konferenci, ale i o svých zkušenostech se vzděláváním na západě i v Říši středu říká mnohé zajímavé Petr Hýl v následujícím rozhovoru.
122 přečtení |
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz