RUBRIKA
12. prosince 2011
Dvě vtipné karikatury, rozhodně ne první, které v UZ přetiskujeme, ukazují, že v USA je testování na školách kontroverzním tématem. Záměrem ministerstva školství pod vedením Josefa Dobeše je směřovat stejným směrem, tedy k hodnocení různých aspektů vzdělávání podle výsledků plošných testů. Na rozdíl od USA mu k tomu však chybí odborné zázemí, desetiletí práce na standardech a kvalitní testové nástroje odpovídající současným potřebám a technologickým možnostem. Zatímco v USA se na toto téma vede dost široká diskuse, o čemž svědčí i zájem karikaturistů, v ČR si zatím novináři zpracovávající témata školství nedokáží zapamatovat ani základní informace o problematice testování. Veřejná diskuse potom vypadá tak, že dotyčný „mediátor“ nehne brvou nad sebevětším nesmyslem, který ministr sdělí...
147 přečtení |
12. prosince 2011
J. A. Komenský: "Škola je dílna lidskosti."
M. Montessori: "Pomoz mi, abych to dokázal sám."
J. Dewey: "Myslíme pouze, když se setkáme s problémem."
C. Rogers: "Empatické naslouchání znamená dočasně žít životem druhého."
J. Dobeš: "Kdybychom se vrátili k tomu, že se děti učí, co je nebaví, je to správně."
Zdeněk Bělecký
137 přečtení |
1. června 2011
Absurdita některých kurzů, publikací či jiných „know how produktů“ je často nezměrná. Publikace „PR ve škole“ připomíná kurz jedné nejmenované společnosti, která nabízela uchazečům o studium na VŠ kurz „Jak vyplnit přihlášku“.
176 přečtení |
31. května 2011
V rámci podpory učňovského vzdělávání jsme se rozhodli vrátit se k léty osvědčeným metodám.
248 přečtení |
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz