EDITORIAL
Současnost je ztracená, budoucnost ne
Když se na věc podíváte racionálně, další kritika nemá valný smysl. Lepší to nebude. Smysl má uvažovat jen o tom, co přijde po Dobešovi. A velký. Současná situace bude trvat s největší pravděpodobností nanejvýš do dalších parlamentních voleb, možná ani to ne. Hned potom je možné, samozřejmě za předpokladu, že školství bude konečně řídit někdo rozumný, zkusit zase něco udělat a posunout téma vzdělávání, i řešení jeho problémů, tam, kam patří.
Už teď je možné předvídat škody, které nejlepší ministr školství napáchal, mnohým se dá určitě ještě předejít. Pokud si to uvědomí lidé, kterým ve vzdělávání skutečně o něco jde, nebude nutné vnímat všechno tak černě. Vzdělávání ostatně probíhá v každodenním životě, ve škole, v rodině, jinde. Nikoliv na ministerstvu. Ministerstvo má vzdělávání podporovat, a když to nedělá, je to svízel. Pořád to ale ještě nemusí znamenat, že na vzdělávání rezignují ti, kdo ho skutečně vytvářejí, a to jsou zejména učitelé ve školách. Jen je nutné se podívat za horizont toho, co se aktuálně děje. Současné vzdělávání totiž ovlivní život této společnosti na dalších třicet let, ne-li déle.
Nemá smysl čekat na českého Obamu nebo blanické rytíře, mnoho se dá dělat bez nich. UZ k tomu opět přináší zajímavou inspiraci.
10. prosince 2012
Scot Osterweil, MIT: „Věda je v mnohém jako hra: řešení problémů, objevování, spolupráce, rozvíjení hypotéz, ověřování a učení se z vlastních chyb.“ Hra jako nejlepší způsob, jak žáky motivovat k učení.
39 přečtení |
10. prosince 2012
Facebook nemusí být jen bezduchou ztrátou času. Staňte se fanoušky facebook.com/scio.cz nebo jiných inspirativních stránek o vzdělávání na sociálních sítích.
40 přečtení |
10. prosince 2012
Vzdělávání by mnohde a mnohdy prospěly levné technologie se vzdělávacími hrami. Možná více než drahé školy.
38 přečtení |
10. prosince 2012
V zahraničí je penetrace technologií ve školním vzdělávání na mnohem pokročilejší úrovni, než je tomu v českých školách. Nicméně už i v ČR se najdou školy, které technologie do výuky zařazují a dokonce vytvářejí své vlastní vzdělávací obsahy.
37 přečtení |
10. prosince 2012
Výzkumník Finley Edwards z katedry ekonomie při Colby College v USA zjistitl ve svém statistickém výzkumu zajímavou věc. Zaměřil se na začátek výuky, tedy na čas, kdy běžně výuka ve školách začíná.
48 přečtení |
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz