ODBĚR NOVINEK

Technologie neúprosně prostupují do vzdělávání

17. září 2012

Technologie neúprosně prostupují do vzdělávání

New Media Consortium vydalo zprávu o trendech ve využití technologií ve vzdělávání, od předškolní výchovy až po konec střední školy, pro rok 2012.

Zpráva označuje mobilní zařízení a aplikace a tablety za trend, který nastoupí do hlavního spotřebitelského proudu během nejvýše jednoho roku. V horizontu dvou až tří let staví významný rozvoj vzdělávání založeného na hrách a personalizovanou výuku. V nejvzdálenějším horizontu čtyř až pěti let pak předpovídá nástup rozšířené (augmented) reality a snímání dotyku či pohybu. Součástí zprávy NMC Horizon Report 2012 o nastupujících technologiích ve vzdělávání je také výčet překážek a problémů, se kterými se pedagogická komunita potýká při zavádění a využívání technologií. Podle pořadí důležitosti:

-         narůstá význam digitální gramotnosti, je třeba ji rozvíjet ve formálním vzdělávání, připravit učitele

-         je třeba víc rozšířit a propojit formální a neformální vzdělávání, učení mimo třídu, využívat model převráceného učení a netradičních alternativ

-         narůstá požadavek na personalizaci výuky, to se však neodráží v praxi

-         tradiční systém formálního vzdělávání je konzervativní a to často brání širšímu využití technologií

-         ve výuce je málo využívána reálná zkušenost a její význam je podceňován

-         mnoho učení a vzdělávání probíhá mimo školu

 

Prognózu lze stáhnout zde: http://www.nmc.org/news/its-here-releases-horizon-report-2012-k-12-edition

 

 

 

 

 

Irena Smetánková

 

 

 

134 přečtení

AKTUÁLNÍ ČÍSLO


 

© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz