EDITORIAL
Současnost je ztracená, budoucnost ne
Když se na věc podíváte racionálně, další kritika nemá valný smysl. Lepší to nebude. Smysl má uvažovat jen o tom, co přijde po Dobešovi. A velký. Současná situace bude trvat s největší pravděpodobností nanejvýš do dalších parlamentních voleb, možná ani to ne. Hned potom je možné, samozřejmě za předpokladu, že školství bude konečně řídit někdo rozumný, zkusit zase něco udělat a posunout téma vzdělávání, i řešení jeho problémů, tam, kam patří.
Už teď je možné předvídat škody, které nejlepší ministr školství napáchal, mnohým se dá určitě ještě předejít. Pokud si to uvědomí lidé, kterým ve vzdělávání skutečně o něco jde, nebude nutné vnímat všechno tak černě. Vzdělávání ostatně probíhá v každodenním životě, ve škole, v rodině, jinde. Nikoliv na ministerstvu. Ministerstvo má vzdělávání podporovat, a když to nedělá, je to svízel. Pořád to ale ještě nemusí znamenat, že na vzdělávání rezignují ti, kdo ho skutečně vytvářejí, a to jsou zejména učitelé ve školách. Jen je nutné se podívat za horizont toho, co se aktuálně děje. Současné vzdělávání totiž ovlivní život této společnosti na dalších třicet let, ne-li déle.
Nemá smysl čekat na českého Obamu nebo blanické rytíře, mnoho se dá dělat bez nich. UZ k tomu opět přináší zajímavou inspiraci.
10. prosince 2012
Známky jako motivátor nefungují. Některé školy experimentují s odznaky, které jsou udělovány za to, že žák či student zvládnou určitou látku, téma nebo oblast. A zdá, se že to funguje …
44 přečtení |
10. prosince 2012
Děti schopné odolat okamžité touze mají v pozdějším životě menší problémy se závislostmi a dosahují lepších studijních výsledků.
58 přečtení |
10. prosince 2012
Posilování mozku je tím důležitější, čím méně podnětů dostává. To se týká zejména dětí ze slabého sociálního prostředí.
121 přečtení |
10. prosince 2012
Pět jednoduchých zásad, které mohou prospět školnímu vzdělávání více než jakákoliv reforma.
73 přečtení |
10. prosince 2012
Potkal jsem je na středoškolské soutěži v prezentování. Soutěže se účastnila spousta studentských týmů, řada z nich skutečně talentovaných. Oni ale byli zajímaví ještě něčím navíc. Udivila mě vyspělost, s jakou zpracovali témata týkající se vzdělávání, kuráž, entusiasmus, technické i estetické zpracování. Všechno, forma i obsah, hrálo dohromady v příjemné harmonii, a i když nakonec skončili třetí, osobně jsem je měl za vítěze. A to jsem ještě netušil, že založí hnutí a ze školy a vzdělávání udělají téma svého videoseriálu …
34 přečtení |
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz