ODBĚR NOVINEK

EDITORIAL

Současnost je ztracená, budoucnost ne

Když se na věc podíváte racionálně, další kritika nemá valný smysl. Lepší to nebude. Smysl má uvažovat jen o tom, co přijde po Dobešovi. A velký. Současná situace bude trvat s největší pravděpodobností nanejvýš do dalších parlamentních voleb, možná ani to ne. Hned potom je možné, samozřejmě za předpokladu, že školství bude konečně řídit někdo rozumný, zkusit zase něco udělat a posunout téma vzdělávání, i řešení jeho problémů, tam, kam patří.

Už teď je možné předvídat škody, které nejlepší ministr školství napáchal, mnohým se dá určitě ještě předejít. Pokud si to uvědomí lidé, kterým ve vzdělávání skutečně o něco jde, nebude nutné vnímat všechno tak černě. Vzdělávání ostatně probíhá v každodenním životě, ve škole, v rodině, jinde. Nikoliv na ministerstvu. Ministerstvo má vzdělávání podporovat, a když to nedělá, je to svízel. Pořád to ale ještě nemusí znamenat, že na vzdělávání rezignují ti, kdo ho skutečně vytvářejí, a to jsou zejména učitelé ve školách. Jen je nutné se podívat za horizont toho, co se aktuálně děje. Současné vzdělávání totiž ovlivní život této společnosti na dalších třicet let, ne-li déle.

Nemá smysl čekat na českého Obamu nebo blanické rytíře, mnoho se dá dělat bez nich. UZ k tomu opět přináší zajímavou inspiraci.           

Přehled článků

Soutěžní přehlídka stavebních řemesel SUSO v česko-slovenském duchu

26. září 2013

Soutěžní přehlídka stavebních řemesel SUSO v česko-slovenském duchu

cl1

Jak si vybrat vhodnou školu v oboru, který zaručí v budoucnu dobré zaměstnání? Nad touto otázkou si mládež i jejich rodiče lámou hlavu, ale jejich volba většinou nepatří technickým oborům. Přitom na trhu práce stále roste poptávka především po vyučených kvalitních řemeslnících. Na dlouhodobý nedostatek řemeslníků ve stavebnictví již 17 let upozorňuje Soutěžní přehlídka stavebních řemesel SUSO a snaží se přilákat studenty zpět k rukodělným profesím. Na finále soutěže se ve dnech 17. až 20. září sešlo 44 nejšikovnějších studentů oborů zedník, truhlář, kameník  a kamenosochař z více než 20 českých a slovenských škol. Akce proběhla v rámci 24. ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH v Praze.


CELÝ ČLÁNEK

60 přečtení |

Potíže s debatou aneb co jsme udělali pro to, aby ceskomluvi.cz uspělo

2. dubna 2013

Potíže s debatou aneb co jsme udělali pro to, aby ceskomluvi.cz uspělo

 Uspořádat v České republice veřejnou debatu o čemkoli není zrovna snadné.  Už jen proto, že slovo debata má prostě u nás špatný zvuk.  Proč? Je to poměrně jednoduché. Většina debat, snad jen s výjimkou státní maturity, probíhala v uzavřeném okruhu několika lidí. Debaty na portálu rvp.cz, které se týkaly například standardů vzdělávání nebo revizí rámcových vzdělávacích programů se účastnily nanejvýš stovky učitelů, ale to počítáme všechny, kteří se prostřednictvím počítače na stránky debaty podívali. Těch, kteří něčím skutečně přispěli, se většinou dali spočítat na prstech jedné či dvou rukou     


CELÝ ČLÁNEK

196 přečtení |

Proč potřebujeme debatu o vzdělávání

2. dubna 2013

Proč potřebujeme debatu o vzdělávání

cl1

Po létech relativní spojenosti se stavem školství je veřejnost momentálně přesvědčena, že kvalita vzdělávání stále klesá a mohou za to učitelé a jejich nízké nároky na žáky a studenty. Realita je ale mnohem komplikovanější. Právě kvůli tomu, aby byl pohled veřejnosti na školství a vzdělávací politiku založený na informacích a ne na dojmech, vznikla kampaň Česko mluví o vzdělávání.


CELÝ ČLÁNEK

190 přečtení |

Chcete u žáků rozvíjet schopnost učit se?

2. dubna 2013

Chcete u žáků rozvíjet schopnost učit se?

Rádi Vám pomůžeme prostřednictvím projektu NAUTILUS (Naučíme tě učit se aneb jak nemít ze školy ponorku).

 

 


CELÝ ČLÁNEK

242 přečtení |

Krok za krokem aneb Jak vzniká mapa učebního pokroku

2. dubna 2013

Krok za krokem aneb Jak vzniká mapa učebního pokroku

V minulém čísle Učitelského zpravodaje jsme vás seznámili s významem map učebního pokroku pro žáky, rodiče a učitele. A protože příprava je již v plném proudu, rádi bychom vás nechali nahlédnout do naší „mupinkářské ” kuchyně, v níž spolu s námi „vaří“ učitelé z 1. i 2. stupně základních škol napříč celou Českou republikou, rodiče dětí nebo také např. zástupce knihovny. Hlavními „strávníky“ pak budou žáci základní školy.

 


CELÝ ČLÁNEK

154 přečtení |

AKTUÁLNÍ ČÍSLO


 

© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz