EDITORIAL
Současnost je ztracená, budoucnost ne
Když se na věc podíváte racionálně, další kritika nemá valný smysl. Lepší to nebude. Smysl má uvažovat jen o tom, co přijde po Dobešovi. A velký. Současná situace bude trvat s největší pravděpodobností nanejvýš do dalších parlamentních voleb, možná ani to ne. Hned potom je možné, samozřejmě za předpokladu, že školství bude konečně řídit někdo rozumný, zkusit zase něco udělat a posunout téma vzdělávání, i řešení jeho problémů, tam, kam patří.
Už teď je možné předvídat škody, které nejlepší ministr školství napáchal, mnohým se dá určitě ještě předejít. Pokud si to uvědomí lidé, kterým ve vzdělávání skutečně o něco jde, nebude nutné vnímat všechno tak černě. Vzdělávání ostatně probíhá v každodenním životě, ve škole, v rodině, jinde. Nikoliv na ministerstvu. Ministerstvo má vzdělávání podporovat, a když to nedělá, je to svízel. Pořád to ale ještě nemusí znamenat, že na vzdělávání rezignují ti, kdo ho skutečně vytvářejí, a to jsou zejména učitelé ve školách. Jen je nutné se podívat za horizont toho, co se aktuálně děje. Současné vzdělávání totiž ovlivní život této společnosti na dalších třicet let, ne-li déle.
Nemá smysl čekat na českého Obamu nebo blanické rytíře, mnoho se dá dělat bez nich. UZ k tomu opět přináší zajímavou inspiraci.
11. prosince 2012
Překlad jedinečného materiálu přináší Centrum občanského vzdělávání Masarykovy univerzity. Stáhněte si zdarma z internetu.
55 přečtení |
11. prosince 2012
Školy podporují zejména auditivní styl učení. Zdaleka ne všichni žáci ho ale preferují. Test učebních stylů to dokáže rozpoznat.
71 přečtení |
11. prosince 2012
Výsledky srovnávacích zkoušek jako možnost pro školy bez přijímacích zkoušek, jak se o svých uchazečích dozvědět srovnatelné informace.
43 přečtení |
11. prosince 2012
Soudě podle sílícího náporu reklamy budou letošní Vánoce ve znamení deskových her. Deskových her je na trhu skutečně spousta, po hříchu je ale nabídka těch, které mají nějaký vzdělávací potenciál, malá. Zvláště jedná-li se o hry určené pro děti v předškolním věku. Proč to tak je, na to jsme se zeptali vedoucího vývoje hry s názvem Akce ostrov! Andreje Novika
64 přečtení |
11. prosince 2012
České základní školy se brzy budou moci vydat na cestu s pomocí map detailně popisujících učební vývoj žáka.
To že jsme každý jiný, víme, ale když děti jednou vstoupí do školního prostředí, jako by se na to zapomnělo. Po žácích škola požaduje stejné výsledky ve stejnou dobu ve shodné kvalitě. Přirozenou snahou by však mělo být smazávat hendikepy a rozdíly mezi dětmi individualizací výuky. Přizpůsobit výuku odlišným potřebám a požadavkům, vlastnímu tempu a zvykům
62 přečtení |
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz