RUBRIKA
10. prosince 2012
Výzkumník Finley Edwards z katedry ekonomie při Colby College v USA zjistitl ve svém statistickém výzkumu zajímavou věc. Zaměřil se na začátek výuky, tedy na čas, kdy běžně výuka ve školách začíná.
Použil data shromažďující výsledky všech žáků z jednoho okrsku v Severní Karolíně od roku 1999 do roku 2006, aby ověřil, zda čas začátku výuky má vliv na úroveň výsledků jejich vzdělávání. Zjistil přitom, že o hodinu pozdější začátek vyučování pomůže žákům dosáhnout průměrného zlepšení v matematice o dva procentní body. Podobného zjištění dosáhl i při měření výsledků čtenářské gramotnosti. Efekt zlepšení je přitom silnější u těch žáků, kteří vykazují průměrně nižší výsledky vzdělávání. Ačkoliv se tento rozdíl nemusí zdá být významný, autor průzkumu uvádí, že v porovnání s ostatními intervencemi vedoucími k podobným průměrným zlepšením vzdělávání se jedná o velmi levné řešení.
Zdroj: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0272775712000830
48 přečtení
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz