RUBRIKA
17. září 2012
Od doby zveřejnění žebříčku PISA probíhá v pedagogické akademické obci debata na téma, jak ti Finové učí a zda lze jejich „metodu“ aplikovat i jinde. Odpověď často zní ano, ale...
Posuďte sami, co ve Finsku mají a v Čechách ne:
289 přečtení |
17. září 2012
New Media Consortium vydalo zprávu o trendech ve využití technologií ve vzdělávání, od předškolní výchovy až po konec střední školy, pro rok 2012.
134 přečtení |
17. září 2012
Petr Hýl je nevšední člověk. Přes své mládí má za sebou nesporné podnikatelské úspěchy. Nebývá zvykem, aby se úspěšní podnikatelé snažili povzbudit a zlepšit školství, zvláště jsou-li mladí a nemají doposud vlastní děti. I v tomto se vymyká: organizuje už poněkolikáté konferenci Inovace ve vzdělávání, která nabízí českým učitelům vhled do aktuálního vývoje v oblasti pedagogiky a nástrojů pro učení. O konferenci, ale i o svých zkušenostech se vzděláváním na západě i v Říši středu říká mnohé zajímavé Petr Hýl v následujícím rozhovoru.
121 přečtení |
17. září 2012
Vzdělávání se ze škol rozptyluje do jiných podob, ale výchova je to, v čem škola zůstává jedinečná.
Role školy ve společnosti se zdá být nenahraditelná. Od jejího počátku šlo o to, aby společnost mohla sdílet a vzájemně přenášet jak to, co se historicky naučila, tak to, co ji spojuje. To první se v mnohém posouvá mimo školu. Historické poznání už nesdílíme pouze díky rodině a škole, sdílíme ho díky nejrůznějším médiím, od dnes už poněkud archaické televize po poslední média určená ke sdílení informací, jako jsou Khan Academy, Wikipedia, Twitter, YouTube nebo Google Books. Rozdíl mezi školním vzděláním a vzděláním v jeho celku je v tom, že význam toho, co se odehrává mimo školu, roste. Škola, aniž by to byla tak úplně její vina, v tomto ohledu ztrácí vliv, čehož dokladem je klesající hodnota formálních znaků „vzdělání“, tedy titulů.
81 přečtení |
14. září 2012
Ann Michaelsonová: „Dám více na důvěru svým studentům, než na podezření z organizovaného podvodu.“
178 přečtení |
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz