RUBRIKA
14. září 2012
Ann Michaelsonová: „Dám více na důvěru svým studentům, než na podezření z organizovaného podvodu.“
Norsko, vedle Dánska a Finska, je další zemí, která zkušebně spouští závěrečné středoškolské zkoušky s přístupem na internet. Norská verze přitom jde ještě dál: studenti během zkoušky mají plný přístup k internetu.
Ann Michaelsonová, jedna z norských učitelek, jejíž třída se pilotní verze zkoušky účastnila, si v souvislosti s tou inovací klade otázku, zda lze použití internetu během zkoušky považovat za „podvádění“ a zda taková využívání jiných informačních zdrojů než vlastní hlavy v současnosti skutečně představuje problém, který je třeba řešit. „Není na čase naši představu o „podvádění“ revidovat?“, ptá se po své vlastní zkušenosti. „Jsem si nejistá v tom, co lze v rámci vzdělávání současnosti, ve 21. století, považovat za podvádění a co naopak za prokazování dovedností, které jsou pro současnou gramotnost důležité. Zejména tehdy, očekává-li se od studentů, že budou schopni aplikovat vyhledávání na internetu a schopnost orientovat se ve změti informací, které tam mohou najít.“
Ann Michaelsonová dokládá na zkušenostech ze své vlastní třídy, že ne zdaleka všichni studenti přístupu na internet využili v takové míře, v jaké předpokládala. Ve třídě se tak vyprofilovali studenti, kteří se projevili jako „net smart“ (pokročilí uživatelé internetu) a ti, kteří se více spoléhali na svou paměť a schopnost vyřešit zadaný problém.
Michaelsonová také uvádí, že jedna studentka se přiznala k tomu, že byla překvapená, když zjistila, že není blokovaný Facebook. Jak uvádí, je špatným návykem studentů spoléhat výhradně na to, co se objeví na Facebooku. Přiznává také, že prostřednictvím sociálních sítí by bylo možné organizovat i hromadný podvod. Důvěru ve své studenty však staví na první místo a výsledky pilotního testování jí dávají za pravdu.
Jeden z norských studentů k tomu dodává svou vlastní zkušenost: „Cítil jsem se daleko jistější v uvedených faktech a to mi usnadnilo zkoušku zvládnout. Doufám, že v budoucnosti bude běžné používat internet během zkoušek, protože můžete podepřít vaši argumentaci fakty, které poskytnou odpovídající zdroje. Budoucnost závisí na technologiích a my bychom měli být schopni je používat a prokázat, že to umíme.“
Více: http://plpnetwork.com/author/ann-michaelsen/
bob
178 přečtení
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz