EDITORIAL
Současnost je ztracená, budoucnost ne
Když se na věc podíváte racionálně, další kritika nemá valný smysl. Lepší to nebude. Smysl má uvažovat jen o tom, co přijde po Dobešovi. A velký. Současná situace bude trvat s největší pravděpodobností nanejvýš do dalších parlamentních voleb, možná ani to ne. Hned potom je možné, samozřejmě za předpokladu, že školství bude konečně řídit někdo rozumný, zkusit zase něco udělat a posunout téma vzdělávání, i řešení jeho problémů, tam, kam patří.
Už teď je možné předvídat škody, které nejlepší ministr školství napáchal, mnohým se dá určitě ještě předejít. Pokud si to uvědomí lidé, kterým ve vzdělávání skutečně o něco jde, nebude nutné vnímat všechno tak černě. Vzdělávání ostatně probíhá v každodenním životě, ve škole, v rodině, jinde. Nikoliv na ministerstvu. Ministerstvo má vzdělávání podporovat, a když to nedělá, je to svízel. Pořád to ale ještě nemusí znamenat, že na vzdělávání rezignují ti, kdo ho skutečně vytvářejí, a to jsou zejména učitelé ve školách. Jen je nutné se podívat za horizont toho, co se aktuálně děje. Současné vzdělávání totiž ovlivní život této společnosti na dalších třicet let, ne-li déle.
Nemá smysl čekat na českého Obamu nebo blanické rytíře, mnoho se dá dělat bez nich. UZ k tomu opět přináší zajímavou inspiraci.
1. dubna 2013
Učitelé by měli být připravováni zcela odlišně, než je běžné (zejména na českých pedagogických fakultách). Co chybí? Náročnost, přísnost v hodnocení budoucích učitelů a daleko větší hloubka poznávání v praxi, jako tomu je u lékařů.
38 přečtení |
1. dubna 2013
Nedůvěra ve vzdělávací politiku není žádný český extrém. Kuriózně stejné „důvěry“ požívají v USA i plošná testování …
31 přečtení |
28. března 2013
Kanadská asociace pro vzdělávání (CEA) zveřejnila třetí výzkumnou zprávu, která přináší další zjištění získaná v rámci iniciativy „Cos dnes dělal/a ve škole?“. Výzkum byl zahájen v roce
36 přečtení |
28. března 2013
Digitální technologie lze využít k rozšíření možností vyučování jako prostředek, nikoliv chápat jejich využití ve vzdělávání jako cíl sám o sobě.
41 přečtení |
28. března 2013
Dorazil i do českých škol. Nebyl nikým pozván, mnozí o něj nestojí, a přesto se ho nelze jednoduše zbavit. Nepomáhá zakazovat, přehlížet a ignorovat, pořád tam je a bude jich víc a víc. Nezbývá, než s ním začít aktivně pracovat …
Na mysli zde nemáme neukázněného žáka ani zástupce školní inspekce. Do školních tříd žáci postupně přináší nový druh zařízení, do škol se nám dostaly tablety. Jak tedy na ně?
46 přečtení |
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz