RUBRIKA
28. března 2013
Digitální technologie lze využít k rozšíření možností vyučování jako prostředek, nikoliv chápat jejich využití ve vzdělávání jako cíl sám o sobě.
Alan November, konzultant pro využití technologií ve vzdělávání, poukazuje ve svém článku na to, jaká nebezpečí se skrývají v nepromyšleném nákupu digitálního zařízení (tablet, počítač) pro každého žáka. Problém spočívá v tom, že využití tabletu nebo počítače se stává určující pro výuku, pro školení učitelů, rozšiřování technických podmínek apod. Vybavit každého žáka digitálním zařízením však nestačí a samo o sobě to výuku nezajistí ani nezlepší. Zavedení technologií musí především provázet změna způsobu vyučování a učení. Autor navrhuje změnit slogan one-to-one (jeden tablet/počítač na žáka) na one-to-world s důrazem na to, že díky technologiím se žákům otevírají nové možnosti poznávání a učení, pozornost se přesouvá z technologického zařízení na nové způsoby výuky, na její obsah a cíle. Za nejslabší článek přechodu k vyučování v prostředí, kdy každý žák má digitální zařízení, pokládá autor školení vedoucích pracovníků. Měli by být vyškoleni tak, aby zvládli následující úkoly:
1. předložit jasnou představu o tom, jak umožnit všem žákům napojení na dostupné zdroje,
2. sami jít příkladem svými postoji a činy,
3. podpořit další odborné vzdělávání učitelů po stránce pedagogické, nejen práce s technologiemi,
4. zajistit, aby práce s technologiemi byla provázána se standardy,
5. zajistit, aby technologie nebyla chápána izolovaně, ale jako součást kurikula.
Zdroj: http://www.eschoolnews.com/2013/01/29/why-schools-must-move-beyond-one-to-one-computing/?
Irena Smetánková
41 přečtení
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz