ODBĚR NOVINEK

Velká Británie: vzdělávací politice věří 7 % učitelů

1. dubna 2013

Velká Británie: vzdělávací politice věří 7 % učitelů

Nedůvěra ve vzdělávací politiku není žádný český extrém. Kuriózně stejné „důvěry“ požívají v USA i plošná testování …

Jak je vidět, vztahy mezi učiteli a politickou mocí řídící školství jsou problematické nejen v ČR.

Podle posledního průzkumu pouze 5 % britských učitelů věří, že dopady činnosti současné vlády na školství jsou pozitivní, pouze 7 % si myslí, že směr, který současná koalice (konzervativci a liberální demokraté) pro školství stanovila, je správný - myšlen je současný projekt Micheala Govea na vybudování sítě akademií a tzv. "free schools" (obdoba amerických charter schools, které nejsou zřizovány státem či samosprávou, ale skupinami rodičů, charitami, církvemi, komerčními subjekty).

Oproti předešlému průzkumu výrazně poklesla profesní morálka učitelů. Jako vysokou či velmi vysokou ji pociťuje 15 % učitelů (místo 27 % v dubnu), zatímco jako nízkou či velmi nízkou ji pociťuje 55 % (místo 42 %). Nízkou profesní morálku vykazují i učitelé na free schools (62 %), ani oni většinou nevěří vládě (65 %).

Guardian uvádí, že vztahy učitelů a konzervativců byly vždy špatné, nicméně že za současného ministra se antagonismus ještě prohlubuje. Na otázku, co nejvíce od ministra učitelé očekávají, nejraději odpovídali "rezignaci".

Na chlup stejného výsledku dosáhli ve výzkumu provedeném americkou vzdělávací společností Scholastic a Nadací manželů Gatesových, když měli učitelé odpovídat na otázku, kolik z nich považuje výsledky standardizovaných testů za zásadní pro hodnocení úrovně vzdělání žáků. Američtí učitelé, a průzkumu se jich účastnilo na 10 tisíc, považují standardizované testy pouze na jeden z dílků mozaiky hodnocení žáků, a velkou většinou ne za ten nejdůležitější.

Vyšlo v Britských listech (www.blisty.cz)

bob

31 přečtení

AKTUÁLNÍ ČÍSLO


 

© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz