ODBĚR NOVINEK

Škola nevzbuzuje dostatečné ambice

28. března 2013

Škola nevzbuzuje dostatečné ambice

Kanadská asociace pro vzdělávání (CEA) zveřejnila třetí výzkumnou zprávu, která přináší další zjištění získaná v rámci iniciativy „Cos dnes dělal/a ve škole?“. Výzkum byl zahájen v roce 2007 a je do něj zapojeno přes 60 000 žáků z 18 školských okrsků v Kanadě. Odborníci zkoumali vztah mezi zaujetím žáků pro učení a učení samotným

Výsledky byly posuzovány ve třech kategoriích: 1. zaujetí sociální (pocit sounáležitosti, účast ve sportovních a jiných klubech, pozitivní přátelství ve škole), 2. zaujetí institucionální (školní docházka, kladný vztah k domácím úkolům, vlastní cenění školních výsledků), 3. intelektuální zaujetí (zájem a motivace, úsilí, kvalitní výuka). Z výzkumu vyplývá, že silný vztah existuje mezi dobrými známkami a pozitivním vztahem k domácím úkolům, docházkou a úsilím ve třídě. Známky kupodivu nejméně souvisejí se zájmem a motivací. Zajímavým poznatkem je i to, že jsou někteří žáci málo ambiciózní: ne všichni žáci mají stanoveny dostatečně náročné vzdělávací cíle odpovídající jejich schopnostem. Výzkum sleduje i vývoj intelektuálního zaujetí ve školách a srovnává výsledky z roku 2009 a 2012. Obecně, v průběhu let, se intelektuální zaujetí žáků zvýšilo, míra tohoto zvýšení však klesá s věkem žáků a vůbec se neprojevuje v posledních dvou letech střední školy. Podobný pokles zájmu o obsah školní výuky zjistila ve svých průzkumech opakovaně i společnost Scio.

Zdroj: http://www.cea-ace.ca/education-canada/article/intellectual-engagement-good-grades-and-%E2%80%9Cdoing-school%E2%80%9D

Irena Smetánková

36 přečtení

AKTUÁLNÍ ČÍSLO


 

© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz