RUBRIKA
28. března 2013
Kanadská asociace pro vzdělávání (CEA) zveřejnila třetí výzkumnou zprávu, která přináší další zjištění získaná v rámci iniciativy „Cos dnes dělal/a ve škole?“. Výzkum byl zahájen v roce
Výsledky byly posuzovány ve třech kategoriích: 1. zaujetí sociální (pocit sounáležitosti, účast ve sportovních a jiných klubech, pozitivní přátelství ve škole), 2. zaujetí institucionální (školní docházka, kladný vztah k domácím úkolům, vlastní cenění školních výsledků), 3. intelektuální zaujetí (zájem a motivace, úsilí, kvalitní výuka). Z výzkumu vyplývá, že silný vztah existuje mezi dobrými známkami a pozitivním vztahem k domácím úkolům, docházkou a úsilím ve třídě. Známky kupodivu nejméně souvisejí se zájmem a motivací. Zajímavým poznatkem je i to, že jsou někteří žáci málo ambiciózní: ne všichni žáci mají stanoveny dostatečně náročné vzdělávací cíle odpovídající jejich schopnostem. Výzkum sleduje i vývoj intelektuálního zaujetí ve školách a srovnává výsledky z roku
Irena Smetánková
36 přečtení
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz