EDITORIAL
Současnost je ztracená, budoucnost ne
Když se na věc podíváte racionálně, další kritika nemá valný smysl. Lepší to nebude. Smysl má uvažovat jen o tom, co přijde po Dobešovi. A velký. Současná situace bude trvat s největší pravděpodobností nanejvýš do dalších parlamentních voleb, možná ani to ne. Hned potom je možné, samozřejmě za předpokladu, že školství bude konečně řídit někdo rozumný, zkusit zase něco udělat a posunout téma vzdělávání, i řešení jeho problémů, tam, kam patří.
Už teď je možné předvídat škody, které nejlepší ministr školství napáchal, mnohým se dá určitě ještě předejít. Pokud si to uvědomí lidé, kterým ve vzdělávání skutečně o něco jde, nebude nutné vnímat všechno tak černě. Vzdělávání ostatně probíhá v každodenním životě, ve škole, v rodině, jinde. Nikoliv na ministerstvu. Ministerstvo má vzdělávání podporovat, a když to nedělá, je to svízel. Pořád to ale ještě nemusí znamenat, že na vzdělávání rezignují ti, kdo ho skutečně vytvářejí, a to jsou zejména učitelé ve školách. Jen je nutné se podívat za horizont toho, co se aktuálně děje. Současné vzdělávání totiž ovlivní život této společnosti na dalších třicet let, ne-li déle.
Nemá smysl čekat na českého Obamu nebo blanické rytíře, mnoho se dá dělat bez nich. UZ k tomu opět přináší zajímavou inspiraci.
1. dubna 2013
42 přečtení |
1. dubna 2013
Na post ministra školství nastoupil v nezáviděníhodné situaci. Z hlediska jeho předchozí kariéry vysoce postaveného akademika a rektora Masarykovy univerzity by se dalo říct, že se jednalo o značně riskantní krok. Kromě křehké a veřejně neoblíbené vládní koalice je tu hned několik objektivních důvodů. Úřad přebral od „nejlepšího ministra školství“ Dobeše ve stavu pokročilého rozkladu, na krku fiasko státní maturity, (ne)čerpání z fondů ESF, nedůvěru učitelů a odborné veřejnosti. Přesto do toho šel. Na to, jak vidí budoucnost maturit, jak řešit vzdělávací inkluzi, jak reprodukovat jeden z nejstarších pedagogických sborů v Evropě i na jeho civilní vztah k českému školství jsme se zeptali ministra školství Petra Fialy.
55 přečtení |
1. dubna 2013
Vymysleli jste si ve škole nový projekt, ale nevíte, kde na něj sehnat peníze? I v Česku už máte možnost získat finance na nejrůznější plány a akce formou veřejného financování, tzv. crowdfunding
56 přečtení |
1. dubna 2013
Pro fyzicky dobře vybavené děti není jejich převaha výhodou jen tehdy, kdy hrají fotbal nebo utíkají před zamilovanou spolužačkou. Nový výzkum ukazuje, že děti na druhém stupni základních škol, které jsou v dobré fyzické kondici, poráží své spolužáky také ve standardizovaných testech a nosí domů lepší vysvědčení.
47 přečtení |
1. dubna 2013
Příběh malé Češky, která se první české slovo naučila v jedenácti letech. V tu dobu jí začalo dětství.
47 přečtení |
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz