ODBĚR NOVINEK

EDITORIAL

Současnost je ztracená, budoucnost ne

Když se na věc podíváte racionálně, další kritika nemá valný smysl. Lepší to nebude. Smysl má uvažovat jen o tom, co přijde po Dobešovi. A velký. Současná situace bude trvat s největší pravděpodobností nanejvýš do dalších parlamentních voleb, možná ani to ne. Hned potom je možné, samozřejmě za předpokladu, že školství bude konečně řídit někdo rozumný, zkusit zase něco udělat a posunout téma vzdělávání, i řešení jeho problémů, tam, kam patří.

Už teď je možné předvídat škody, které nejlepší ministr školství napáchal, mnohým se dá určitě ještě předejít. Pokud si to uvědomí lidé, kterým ve vzdělávání skutečně o něco jde, nebude nutné vnímat všechno tak černě. Vzdělávání ostatně probíhá v každodenním životě, ve škole, v rodině, jinde. Nikoliv na ministerstvu. Ministerstvo má vzdělávání podporovat, a když to nedělá, je to svízel. Pořád to ale ještě nemusí znamenat, že na vzdělávání rezignují ti, kdo ho skutečně vytvářejí, a to jsou zejména učitelé ve školách. Jen je nutné se podívat za horizont toho, co se aktuálně děje. Současné vzdělávání totiž ovlivní život této společnosti na dalších třicet let, ne-li déle.

Nemá smysl čekat na českého Obamu nebo blanické rytíře, mnoho se dá dělat bez nich. UZ k tomu opět přináší zajímavou inspiraci.           

Přehled článků

Úspěšná série výukových deskových her jede dál

1. dubna 2013

Úspěšná série výukových deskových her jede dál

cl1

 Deskové hry Ekopolis a Multipolis, které se už dostaly do českých škol, ukázaly na velký rozvojový potenciál, který hry mohou hry do školního vzdělávání nést. Je nasnadě otázka, jestli budou mít pokračování. O tom více jedním z tvůrců obou her, Kryštofem Kozákem ze společnosti Loris Games .


CELÝ ČLÁNEK

42 přečtení |

Jsem každodenně konfrontován s realitou české školy

1. dubna 2013

Jsem každodenně konfrontován s realitou české školy

Na post ministra školství nastoupil v nezáviděníhodné situaci. Z hlediska jeho předchozí kariéry vysoce postaveného akademika a rektora Masarykovy univerzity by se dalo říct, že se jednalo o značně riskantní krok. Kromě křehké a veřejně neoblíbené vládní koalice je tu hned několik objektivních důvodů. Úřad přebral od „nejlepšího ministra školství“ Dobeše ve stavu pokročilého rozkladu, na krku fiasko státní maturity, (ne)čerpání z fondů ESF, nedůvěru učitelů a odborné veřejnosti. Přesto do toho šel. Na to, jak vidí budoucnost maturit, jak řešit vzdělávací inkluzi, jak reprodukovat jeden z nejstarších pedagogických sborů v Evropě i na jeho civilní vztah k českému školství jsme se zeptali ministra školství Petra Fialy.


CELÝ ČLÁNEK

55 přečtení |

Crowdfunding: možnost, jak získat pro školu peníze

1. dubna 2013

Crowdfunding: možnost, jak získat pro školu peníze

cl1

Vymysleli jste si ve škole nový projekt, ale nevíte, kde na něj sehnat peníze? I v Česku už máte možnost získat finance na nejrůznější plány a akce formou veřejného financování, tzv. crowdfunding


CELÝ ČLÁNEK

56 přečtení |

Kalokagathia  platí i ve 21. století

1. dubna 2013

Kalokagathia platí i ve 21. století

cl1

Pro fyzicky dobře vybavené děti není jejich převaha výhodou jen tehdy, kdy hrají fotbal nebo utíkají před zamilovanou spolužačkou. Nový výzkum ukazuje, že děti na druhém stupni základních škol, které jsou v dobré fyzické kondici, poráží své spolužáky také ve standardizovaných testech a nosí domů lepší vysvědčení.


CELÝ ČLÁNEK

47 přečtení |

Jarka z Kambodže

1. dubna 2013

Jarka z Kambodže

cl1

Příběh malé Češky, která se první české slovo naučila v jedenácti letech. V tu dobu jí začalo dětství.


CELÝ ČLÁNEK

47 přečtení |

AKTUÁLNÍ ČÍSLO


 

© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz