RUBRIKA
11. prosince 2012
Do života současných dětí masivně vstoupily počítačové hry a mezi rodiči i učiteli vyvolává tato skutečnost významné obavy. Společnost Scio se rozhodla podívat se na problém jinak. Velká část her má pro děti rozvojový potenciál a rodiče (ale i učitelé) by měli vědět, které hry svým dětem doporučit a které naopak ne. V následujícím rozhovoru s Ondřejem Štefflem, ředitelem Scio, se dozvíte více o herním portále, který Scio k tomuto účelu spustilo.
147 přečtení |
11. prosince 2012
Hra je nejsilnější prostředek učení se od prehistorie. Paradoxem vysoce civilizovaná společnosti je ale obava z toho, že hry škodí. Portál JakouHru.cz poskytuje řešení.
91 přečtení |
12. září 2012
Po tisíce let lidé vědí, že nejlepší cesta k porozumění nějakého pojmu je vysvětlit to někomu jinému. „Zatímco učíme, učíme se,“ řekl římský filosof Seneca. Současným vědcům se podařilo tuto antickou moudrost přenést do současnosti tím, že přesně zdokumentovali, proč je učení někoho úspěšným způsobem, jak učit sebe sama. A také navrhují inovativní způsoby pro mladé lidi, jak se aktivně zapojit do výuky.
Jak zjistili vědci, student zapojený do výuky ostatních tvrději pracuje na tom, aby sám danému materiálu porozuměl, dokáže si vybavit naučené přesněji a používat své vědomosti efektivněji. To, čemu vědci přezdívají „efekt chráněnce“ (the protégé effect), způsobuje, že studenti – učitelé dosahují lepších výsledků než ti, kteří se učí jen sami pro sebe.
72 přečtení |
3. března 2012
Jihokorejský ekonomický zázrak je postaven na usilovné práci Korejců a na vysoké úrovni vzdělanosti obyvatel. V mezinárodních testech PISA se jihokorejští studenti umísťují mezi prvními. Prestiž vzdělání v korejské společnosti je vysoká a 100 % rodičů očekává, že jejich děti vystudují střední školu a budou pokračovat ve studiu na univerzitě. Většině se to podaří a 63 % dnešních Korejců ve věku 25 - 34 let jsou absolventy vysoké školy. Společenský tlak je nesmírný a podle obecně přijatého mínění nelze bez absolvování vysoké školy najít zaměstnání.
126 přečtení |
3. března 2012
164 přečtení |
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz