ODBĚR NOVINEK

téma

Zakazovat dětem počítačové hry? Nesmysl, poskytovat jim ty správné

11. prosince 2012

Zakazovat dětem počítačové hry? Nesmysl, poskytovat jim ty správné

cl1

Do života současných dětí masivně vstoupily počítačové hry a mezi rodiči i učiteli vyvolává tato skutečnost významné obavy. Společnost Scio se rozhodla podívat se na problém jinak. Velká část her má pro děti rozvojový potenciál a rodiče (ale i učitelé) by měli vědět, které hry svým dětem doporučit a které naopak ne. V následujícím rozhovoru s Ondřejem Štefflem, ředitelem Scio, se dozvíte více o herním portále, který Scio k tomuto účelu spustilo.

 


CELÝ ČLÁNEK

147 přečtení |

Videohry už neklepou na dveře vzdělávání. Vstoupily už dávno …

11. prosince 2012

Videohry už neklepou na dveře vzdělávání. Vstoupily už dávno …

Hra je nejsilnější prostředek učení se od prehistorie. Paradoxem vysoce civilizovaná společnosti je ale obava z toho, že hry škodí. Portál JakouHru.cz poskytuje řešení.


CELÝ ČLÁNEK

91 přečtení |

Zatímco učíme, učíme se

12. září 2012

Zatímco učíme, učíme se

cl1

Po tisíce let lidé vědí, že nejlepší cesta k porozumění nějakého pojmu je vysvětlit to někomu jinému. „Zatímco učíme, učíme se,“ řekl římský filosof Seneca. Současným vědcům se podařilo tuto antickou moudrost přenést do současnosti tím, že přesně zdokumentovali, proč je učení někoho úspěšným způsobem, jak učit sebe sama. A také navrhují inovativní způsoby pro mladé lidi, jak se aktivně zapojit do výuky.

Jak zjistili vědci, student zapojený do výuky ostatních tvrději pracuje na tom, aby sám danému materiálu porozuměl, dokáže si vybavit naučené přesněji a používat své vědomosti efektivněji. To, čemu vědci přezdívají „efekt chráněnce“ (the protégé effect), způsobuje, že studenti – učitelé dosahují lepších výsledků než ti, kteří se učí jen sami pro sebe.


CELÝ ČLÁNEK

72 přečtení |

Odvrácená strana korejského ekonomického „zázraku“

3. března 2012

Odvrácená strana korejského ekonomického „zázraku“

cl1

 

Bez vysoké školy se můžete lehce octnout na sociální periferii. Vysoká sebevražednost mladých lidí odráží velký společenský tlak. I takových měřítek může nabývat korejská honba za dosažením vzdělání.

 

Jihokorejský ekonomický zázrak je postaven na usilovné práci Korejců a na vysoké úrovni vzdělanosti obyvatel. V mezinárodních testech PISA se jihokorejští studenti umísťují mezi prvními. Prestiž vzdělání v korejské společnosti je vysoká a 100 % rodičů očekává, že jejich děti vystudují střední školu a budou pokračovat ve studiu na univerzitě. Většině se to podaří a 63 % dnešních Korejců ve věku 25 - 34 let jsou absolventy vysoké školy. Společenský tlak je nesmírný a podle obecně přijatého mínění nelze bez absolvování vysoké školy najít zaměstnání.


 
 

 

 

 


CELÝ ČLÁNEK

126 přečtení |

AKTUÁLNÍ ČÍSLO


 

© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz