ODBĚR NOVINEK

EDITORIAL

Současnost je ztracená, budoucnost ne

Když se na věc podíváte racionálně, další kritika nemá valný smysl. Lepší to nebude. Smysl má uvažovat jen o tom, co přijde po Dobešovi. A velký. Současná situace bude trvat s největší pravděpodobností nanejvýš do dalších parlamentních voleb, možná ani to ne. Hned potom je možné, samozřejmě za předpokladu, že školství bude konečně řídit někdo rozumný, zkusit zase něco udělat a posunout téma vzdělávání, i řešení jeho problémů, tam, kam patří.

Už teď je možné předvídat škody, které nejlepší ministr školství napáchal, mnohým se dá určitě ještě předejít. Pokud si to uvědomí lidé, kterým ve vzdělávání skutečně o něco jde, nebude nutné vnímat všechno tak černě. Vzdělávání ostatně probíhá v každodenním životě, ve škole, v rodině, jinde. Nikoliv na ministerstvu. Ministerstvo má vzdělávání podporovat, a když to nedělá, je to svízel. Pořád to ale ještě nemusí znamenat, že na vzdělávání rezignují ti, kdo ho skutečně vytvářejí, a to jsou zejména učitelé ve školách. Jen je nutné se podívat za horizont toho, co se aktuálně děje. Současné vzdělávání totiž ovlivní život této společnosti na dalších třicet let, ne-li déle.

Nemá smysl čekat na českého Obamu nebo blanické rytíře, mnoho se dá dělat bez nich. UZ k tomu opět přináší zajímavou inspiraci.           

Přehled článků

Propojené učení („connected learning“)

26. března 2012

Propojené učení („connected learning“)

cl1

Na březnové konferenci DML (Digital Media and Learning) 2012 v San Francisco byl představen nový model vzdělávání pod názvem „connected learning“. Skupina odborníků, kteří se zaměřují na inovace ve vzdělávání, využívání digitálních technologií a sociálních sítí, vidí „propojené učení“ jako model, který  by měl přispět k překlenutí rostoucího nesouladu mezi formálním a neformálním vzděláváním. Podle této iniciativy by za proces učení neměly být odpovědné jen školy, ale široká síť osob a institucí, včetně škol, knihoven, muzeí a online komunit. Moderní technologie hrají velkou roli ve zprostředkování vzájemného propojení všech okruhů.


CELÝ ČLÁNEK

111 přečtení |

Výběr ze zpráv, novinek, zajímavostí ve vzdělávání z anglicky psaných zdrojů k datu 9.3.2012

19. března 2012

Výběr ze zpráv, novinek, zajímavostí ve vzdělávání z anglicky psaných zdrojů k datu 9.3.2012

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio. Další novinky a zajímavosti najdete v sekci "Trendy ve vzdělávání" na strákách Scio.


CELÝ ČLÁNEK

102 přečtení |

Jste IT-FIT?

13. března 2012

Jste IT-FIT?

Na stránkách www.itfitness.cz je od 1.3. 2012 - 30.4. 2012 k dispozici on-line IT dovedností IT Fitness.

 

Test je k dispozici ZDARMA školám i široké veřejnosti a je spolu s národní konferencí hlavní aktivitou kampaně, kterou pořádá Dům zahraničních služeb.


CELÝ ČLÁNEK

99 přečtení |

Danah Boydová: Relevatní dovednosti se mladí nenaučí ve škole

12. března 2012

Danah Boydová: Relevatní dovednosti se mladí nenaučí ve škole

cl1

Antropoložka Danah Boydová nemá ráda termín „digitální domorodci“ a říká, že k současným mladým lidem není třeba přistupovat jako k obyvatelům jiné planety.
Časopis Technology Review hovořil s Danah Boydovou o tom, zda současné mladé ovlivnila zkušenost vyrůstání s internetem a sociálními médii, zda dospívání prožívají jinak než předchozí generace. Boydová je sama zástupkyní „internetové generace“ a tvrdí, že dospívající prožívají stejné příběhy s tím rozdílem, že probíhají na sítích.

Z rozhovoru jsme vybrali otázky zaměřené na přechod studentů do prvního zaměstnání a na to, co od čerstvých absolventů očekávají zaměstnavatelé.


CELÝ ČLÁNEK

88 přečtení |

AKTUÁLNÍ ČÍSLO


 

© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz