EDITORIAL
Současnost je ztracená, budoucnost ne
Když se na věc podíváte racionálně, další kritika nemá valný smysl. Lepší to nebude. Smysl má uvažovat jen o tom, co přijde po Dobešovi. A velký. Současná situace bude trvat s největší pravděpodobností nanejvýš do dalších parlamentních voleb, možná ani to ne. Hned potom je možné, samozřejmě za předpokladu, že školství bude konečně řídit někdo rozumný, zkusit zase něco udělat a posunout téma vzdělávání, i řešení jeho problémů, tam, kam patří.
Už teď je možné předvídat škody, které nejlepší ministr školství napáchal, mnohým se dá určitě ještě předejít. Pokud si to uvědomí lidé, kterým ve vzdělávání skutečně o něco jde, nebude nutné vnímat všechno tak černě. Vzdělávání ostatně probíhá v každodenním životě, ve škole, v rodině, jinde. Nikoliv na ministerstvu. Ministerstvo má vzdělávání podporovat, a když to nedělá, je to svízel. Pořád to ale ještě nemusí znamenat, že na vzdělávání rezignují ti, kdo ho skutečně vytvářejí, a to jsou zejména učitelé ve školách. Jen je nutné se podívat za horizont toho, co se aktuálně děje. Současné vzdělávání totiž ovlivní život této společnosti na dalších třicet let, ne-li déle.
Nemá smysl čekat na českého Obamu nebo blanické rytíře, mnoho se dá dělat bez nich. UZ k tomu opět přináší zajímavou inspiraci.
6. března 2012
Sebevědomému vystupování a prezentačním dovednostem chce, již po třetí, naučit středoškoláky soutěž Prezentiáda 2012. Za dva ročníky jí prošly stovky školních týmů a celkem 1000 soutěžících. Na vypracování nápadité prezentace na téma „Můj nový předmět“ mají tříčlenné týmy mladých studentů čas do uzávěrky – 30. března. Ve finále si soutěžící vyzkouší prezentaci na technologicky pokročilých interaktivních projektorech od partnerů BenQ a Boxed.
99 přečtení |
6. března 2012
Představujeme vám Mgr. Marii Novákovou, ředitelku Základní školy J. A. Komenského v Lysé nad Labem
Mgr. Marie Nováková (1963), absolventka Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (obor ruština - dějepis) a Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy (obor německý jazyk). Od roku 1988 učí na školách v Lysé nad Labem. Na Základní škole J. A. Komenského v Lysé nad Labem je ředitelkou od roku 2007. Na škole se věnuje i výuce němčiny a předmětu Člověk a společnost.
Má dvě dcery, které dokončují studium na vysoké škole.
123 přečtení |
6. března 2012
Aplikace na globálním portále, který znají všichni žáci ZŠ i SŠ, může podpořit zájem žáků o vzdělávání prostřednictvím technologií, které denně používají.
109 přečtení |
6. března 2012
Na ulici si Šimona Podhajského všimnete hlavně kvůli jeho zrzavým vlasům. Když si s ním budete chtít nezávazně popovídat, je to příjemný společník. Když se s ním ale dostanete do sporu, nejspíš prohrajete. Šimon je „těžká váha“. Má za sebou pět let soutěžního debatování a na kontě řadu „knockoutů“: vyhrál několik mezinárodních turnajů, mimo jiné Mistrovství světa v online debatování v roce 2010 nebo olomoucké Heart of Europe
36 přečtení |
6. března 2012
Dilema, jak učit matematiku, brzdí její vývoj.
Ondřej Šteffl, ředitel společnost Scio a absolvent Matematiko-fyzikální fakulty UK, má k matematice velmi kladný vztah. Uplatňuje matematické uvažování ve svém každodenním životě a očividně mu to prospívá. Hovořili jsme spolu na téma matematické gramotnosti.
110 přečtení |
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz