RUBRIKA
19. března 2012
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio. Další novinky a zajímavosti najdete v sekci "Trendy ve vzdělávání" na strákách Scio.
1. Střední škola v Cincinnati vychází při plánování výuky ze zásad D. Pinka: vcítění, design, příběh, soulad, hra a význam (545).
2. Polemika s obecně přijímaným názorem, že nízký příjem rodiny je příčinou špatných školních výsledků dětí: vliv mají i jiné faktory, jako rodina s pouze jedním rodičem (548).
3. Digitální odznaky (badges) mohou znamenat nové možnosti v certifikaci, ale nejsou zázračným všelékem (547).
4. Ve státě New York byly zveřejněny výsledky hodnocení učitelů na základě výsledků testů jejich žáků – tento přístup je spatřován jako kontroverzní a škodlivý (546).
5. V prvních dvou ze série článků je vyvětlován pojem hybridní pedagogika, čím se zabývá a jak se liší hybridní pedagogika od smíšeného (blended) učení (556).
6. V týdnu 5.-10.3. probíhal v USA týden otevřených vzdělávacích zdrojů, rozšiřuje se podpora využívání zdrojů na úrovni ZŠ a SŠ (551), další dva profesoři Stanfordu založili společnost Coursera, kde nabízejí otevřené VŠ kurzy, do pěti kurzů se přihlásilo 335 000 studentů (553). S tématem využívání otevřených zdrojů jako další možnosti vzdělávání souvisí i článek o tom, jak probíhá vysokoškolské vzdělávání, je třeba sledovat přestupy studentů mezi školami, odložené studium, studenti také hledají alternativy, které však dosud neposkytují diplom (554).
7. Ve Velké Británii se chystá nový rámec hodnocení výzkumu na univerzitách, očekává se, že povzbudí výzkum a přispěje ke změnám, některá pracoviště mohou být ohrožena (549).
8. Fyzická podoba školy (architektura, design) spolupůsobí při jejím fungování: škola má být otevřená komunitě, být místem, které přitahuje, je důležitým centrem (550).
9. V uplynulém týdnu se konaly v USA dvě konference zaměřené na digitální technologie a inovace ve vzdělávání: DML2012 a SXSWEdu, kde se objevila témata jako digitální odznaky (badges), propojené učení, otevřené zdroje a další (552), a dále konference americké Asociace ředitelů středních škol, kterou srovnáná s SXSWEdu účastník obou (555).
(548) http://educationnext.org/neither-broad-nor-bold/
(549) http://www.guardian.co.uk/education/2012/mar/05/research-excellence-framework-peter-scott
(551) http://www.eclassroomnews.com/2012/03/07/groups-expand-access-to-open-educational-resources/?
(552) http://www.dmlcentral.net/blog/mimi-ito/reflections-dml2012-and-visions-educational-change
(555) http://hookedoninnovation.com/2012/03/10/a-tale-of-two-conferences/
(556) http://www.hybridpedagogy.com/Journal/files/Hybridity_2.html#disqus_thread
101 přečtení
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz