RUBRIKA
1. dubna 2013
Pro fyzicky dobře vybavené děti není jejich převaha výhodou jen tehdy, kdy hrají fotbal nebo utíkají před zamilovanou spolužačkou. Nový výzkum ukazuje, že děti na druhém stupni základních škol, které jsou v dobré fyzické kondici, poráží své spolužáky také ve standardizovaných testech a nosí domů lepší vysvědčení.
Zmíněný výzkum, proběhnuvší na Michigan State University, je první studií, poukazující na souvislost mezi úrovní fyzické kondice u dětí a jejich lepšími výsledky ve standardizovaných testech i celkovými studijními úspěchy.
Tato studie, zveřejněná v "Journal of Sports Medicine and Physical Fitness", je také mezi prvními ve zkoumání souvislostí mezi studijními výsledky a všemi aspekty fyzické zdatnosti, jako jsou tělesný tuk, síla, ohebnost a vytrvalost.
Vedoucí výzkumník Dawn Coe uvádí: "Pozorovali jsme celé spektrum aspektů, které lze zahrnout do zdatnosti související se zdravím". Coe provedl tento výzkum jako doktorand kinesiologie na Michigan State University na fakultě kineziologie, nyní je odborným asistentem na University of Tenesee v Knoxvillu. Vysvětluje také, že pokud mají děti dobré výsledky jen v jedné z výše zmíněných kategorií fyzické zdatnosti, ale v ostatních už ne, nedá se říci, že by byly skutečně fit.
Údaje byly sbírány od 312 žáků šesté až osmé třídy na West Michigan school. Výzkumníci potom měřili fyzickou zdatnost dětí na stanoveném souboru cviků, jako jsou kliky, člunkové běhy a další cvičení.
Poté porovnali výsledky, které od dětí získali, se školními známkami žáků získanými v průběhu roku (v USA na čtyřbodové stupnici) i s jejich bodovým ohodnocením ve standardizovaných testech.
Výsledky ukazují, že fyzicky nejzdatnější děti měly nejvíc bodů ve standardizovaných testech a též nejlepší známky ve škole, a to bez ohledu na pohlaví či to, zda již prošly pubertou.
Výsledky naznačují, že školy, které omezují tělesnou výchovu a dávají místo ní důraz pouze na tzv. klíčové předměty, tak mohou zapříčinit horší výsledky svých žáků ve standardizovaných testech, čímž negativně ovlivňují prestiž vlastní školy a v důsledku i její financování. To se alespoň domnívá spoluautor studie James Pivarnik, který byl vedoucím Downa Coe při výzkumu.
"Když Vaše fyzicky zdatné děti budou mít lepší výsledky v testech, proč omezovat tělesnou výchovu ve škole?" říká Pivarnik, profesor kinesiologie na Michigan State University. "Bude napínavé, jestli nám lidé dopřejí pozornost a jestli to bude mít dopad na veřejnou politiku".
Pivarnik dodává, že zapojit děti do fyzické aktivity znamená „dláždit jim cestu k úspěšné budoucnosti“.
Ti, kdo jsou fit v dětství, budou pravděpodobněji fit i v dospělosti, říká Pivarnik. "Nyní vidíme, jak je kondice spojená s akademickými úspěchy. Snad můžeme předpokládat, že úspěch a kondice půjdou spolu ruku v ruce celý život."
Zdroj: http://www.inquisitr.com/427386/fit-kids-finish-first-on-the-field-and-in-class-research-shows/
Aneta Bernardová
47 přečtení
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz