RUBRIKA
12. prosince 2011
Nové technologie dělají výuku poutavější a přístupnější pro generaci digitálních domorodců.
Vineet Madan, viceprezident společnosti McGraw-Hill Higher Education Alan, která vyvíjí pro vysoké školy výukové nástroje založené na moderních technologiích, zveřejnil na webu Mashable Tech článek, v němž shrnuje šest zásadních důvodů, proč využívat tablety ve výuce.
„Za pouhý rok překonaly tablety i ty nejoptimističtější prognózy o vývoji této zcela nové kategorie technologických produktů a staly se nejprodávanějším technologickým zařízením v historii,“ píše Madan. Zároveň se ale ptá, jestli jsou tablety „ready for the classroom“. Asi nepřekvapí, že odpovídá „ano“ a dokládá to hned šesti zásadními argumenty. Ačkoliv je text zamýšlen
Tablety nejlépe zprostředkovávají elektronické knihy
Tablety jsou nejlepším nástrojem k tomu, jak zpřístupnit elektronické knihy obohacené o obrázky, videa a zvuk. Tyto prvky není možné zahrnout v tisku či v běžných elektronických čtečkách. „Číst o hudbě? Ne, děkuji, když můžu sledovat notový záznam, zatímco hraje hudba,“ píše sarkasticky Madan a přidává řadu dalších příkladů, jak lze učinit výuku zajímavou pro více smyslů. Dělat si poznámky na okraj, zvýrazňovat text nebo využívat zároveň slovníky, to vše dělá tablet srovnatelný - a v noha ohledech převyšující – běžnou knihu.
Třída je na tablety připravena
Žáci a studenti jsou už několik let zvyklí na využívá svých chytrých telefonů a jsou tedy i dobře obeznámeni s využíváním technologie dotykové obrazovky. Je přirozené, že žáci a studenti očekávají možnost využití toho, na co jsou zvyklí ze svého běžného života, i ve třídě. A navíc, jak dokládá průzkum agentury Nielsen, studenti (a uživatelé obecně) jsou na využívání tabletů zvyklí: 35 % uživatelů stolních PC (a 32 % živitelů laptopů) uvádí, že s tabletem používají ostatní zařízení méně či vůbec. Výmluvné je, že 75 % uživatelů tabletů uvádí, že je používají k tomu, k čemu dříve používali stolní počítače a laptopy.
Tablety vyhovují životnímu stylu studentů
Tablety jsou lehké, tenké a okamžitě k dispozici, což znamená, že i ve třídě jsou snadněji využitelné než stolní počítače a laptopy. Baterie s vyšší životností nenutí hledat stále dobíjení. Zapomněli jste, co říkal učitel na konci hodiny? Stačí si na tabletu přehrát záznam a v několika vteřinách to víte….
Tablety nabízejí konkurenceschopný a kompatibilní software
Vedle spousty vzdělávacích aplikací, které jsou vyvíjeny speciálně pro tablety, tablety jsou zcela kompatibilní se stávajícími e-learningovými aplikacemi.
Tablety integrují poslední technologické trendy
Stále vyhledávanějším a využívanějším trendem jsou tzv. cloud technologie (společné úložiště softwaru a aplikací umožňující přístup bez nutnosti mít je uložené ve vlastním počítači). S tabletem mohou studenti a žáci pracovat odkudkoliv a kdykoliv, jak se jim to zrovna hodí. Nehledě na to, že je to vyjde i levněji.
Tablety jsou stále dostupnější
Využití tabletů ve školách bránila jejich počáteční nedostupnost a relativně vysoká cena. Nicméně tento limitující faktor postupně odeznívá: se zvyšující se konkurencí totiž cena stále klesá a děje se tomu tak rychleji než u laptopů, chytrých telefonů a podobných zařízení. I to dělá tablety pro školy velmi atraktivní.
„Mimochodem,“ píše Madan, „tento článek jsem napsal na tabletu s dotykovou klávesnicí“.
Celý text v angličtině: http://mashable.com/2011/05/16/tablets-education/
Tip: O využití tabletů ve školách pojednává článek „V Kamenici děti přemlouvají učitele, ať hodina ještě nekončí. Učí se totiž na iPadu.“ Více zde: http://zpravy.ihned.cz/cesko-skolstvi/c1-53659690-kdyz-ipad-rehta-buci-a-kokrha.
79 přečtení
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz