RUBRIKA
12. prosince 2011
První pomoc pro učitele při rozvoji čtenářských dovedností žáků.
Jak mohu rozvíjet čtenářské jednosti svých žáků? Kde mám začít? Jak zjistím, jak na tom vlastně žáci jsou? Všichni tvrdí, že žáci nečtou, je to opravdu stejné i v mé třídě?
Odpovědi na otázky, které si každý učitel průběžně pokládá během celého školního roku, přináší projekt Čtenář, realizovaný společností Scio. Je zaměřený na ověření nejdůležitějších čtenářských dovedností, jako je vyhledávání informací, porozumění textu a jeho interpretace nebo hodnotící posouzení textu. Pomůže tedy zjistit, jaké rezervy žáci mají, na které dovednosti je naopak možné ve výuce navazovat a které je nutné posilovat. Doprovodný dotazník zase napoví, zda a jak často žáci čtou, jaký mají postoj ke čtenářství a jaké mají čtenářské návyky.
Testování přináší žákům i vyučujícím výstupy obohacené o tipy k rozvoji čtenářských dovedností. Inovativní a zajímavé testování čtenářských dovedností nabízí dvě úrovně obtížnosti: snazší, pro žáky
55 přečtení
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz