RUBRIKA
12. prosince 2011
Zaujmout žáky, naučit je látku, přistupovat k nim individuálně, být pro ně spravedlivou autoritou, morálním vzorem. Mít za žáky odpovědnost. Přimět rodiče, aby se školou více spolupracovali. A být přitom v Pohodě:)
Požadavky uvedené v podnadpisu slýchá asi každý učitel. Třídní má navíc ještě zvládat upevňovat třídní kolektiv, dávat pozor, aby si v něm každý žák našel své místo. Znát rodinné poměry každého žáka. Zkrátka má být učitelem, rádcem, vzorem, vyjednavačem, terapeutem, bachařem, administrátorem, bavičem a milionem dalších profesí. Třídní učitel je ale především člověkem, který má své potřeby, nálady, emoce a hlavně svůj osobní život, rodinu.
Jak zvládat tolik rolí najednou a pořád učit dobře a s dobrou náladou?
Mottem workshopů i e-learningu, které pro pedagogy připravujeme v rámci projektu „Pohoda – každý se cítí ve škole dobře“, je „Nedělejte víc, ba naopak, dělejte pouze to zásadní“. V tomto projektu nehodláme učitelům přidělávat další práci, ale naopak jim pomáhat rozvíjet zásadní dovednosti, které učitelům usnadní roli třídního učitele.
Dobrý třídní učitel zná své žáky, potřebuje vědět, koho má před sebou. Musí ale také znát sám sebe, své touhy, představy i limity. Učitelův hlavní pracovní nástroj je jeho osobnost.
Každý učitel chce svou práci dělat dobře, mít žáky, které jeho hodiny baví a k tomu je hlavní, aby také učitele bavila jeho profese.
A proto buďte v Pohodě!
Projekt Pohoda je financovaný z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR, díky tomu je zcela zdarma. A to je Pohoda, ne?
64 přečtení
© www.scio.cz | design: signatura.cz | XHTML: online4U.cz | redakční systém cms4U | webmaster: scio@scio.cz